۱۳۹۹ آبان ۱۰, شنبه

 


در این مقاله قرار است در ارتباط با یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا به نام فیسبوک و همچنین تاریخچه پیدایش آن صحبت کنیم. پیش از شروع هر گونه فعالیتی در این برنامه، باید تاریخچه آن را به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی به خوبی بدانید. به همین دلیل اولین عنوان مقاله ما در ارتباط تاریخچه فیسبوک است.

تاریخچه فیسبوک

اپلیکیشن "فیس بوک" در 4 فوریه 2004 توسط دانشجویی به نام مارک زاکربرگ که در دانشگاه هاروارد تحصیل می‌کرد تاسیس شد. فیس بوک در ابتدا یک وب سایت رایگان برای دانشجویان دانشگاه هاروارد برای برقراری ارتباط با یکدیگر بود. با این حال‌، در مدت زمان کوتاهی‌، شروع به پذیرش کاربران متفرقه کرد. همین امر باعث محبوبیت این سایت در خارج از دانشگاه هاروارد نیز شد.



این اپلیکیشن توانست به سرعت کل ایالت های منطقه و سرانجام کل آمریکا را پوشش دهد. پس از دانشگاه هاروارد ، فیس بوک که شامل بوستون و مدارس اطراف آن بود، طی 2 ماه کلیه مدارس Ivy League را هم نیز تحت پوشش خود قرار داد به نحوی که در سال اول فعالیتش همه مدارس ایالات متحده در فیس بوک حضور داشتند.هنوز هم فیس بوک به عنوان یک سایت برای یافتن دوستان دانشگاه فعالیت می‌کند و اعضا فقط می‌توانند با استفاده از آدرس پست الکترونیکی مدرسه‌ خود کاربر فیس بوک شوند و از آن استفاده کنند. کمی بعد، هنگامی که دبیرستان‌ها و برخی شرکت‌های بزرگ به این سایت پیوستند، فیس بوک در 11 سپتامبر 2006 برای تمامی آدرس‌ ایمیل‌ ها باز شد و برای همه این امکان به‌وجود آمد تا در این برنامه ثبت نام کنند.

هدف فیس بوک چیست؟

همانطور که گفتیم هدف اولیه فیس بوک این بود که مردم بتوانند با دوستان مدرسه قدیمی خود ارتباط برقرار کنند. کاربران فیس بوک می‌توانند برای برقراری ارتباط با دوستان خود، برای آن‌ها متن، عکس، فیلم و غیره ارسال کنند. با توجه به این قابلیت‌ها، تعداد کاربران فیس بوک در مدت زمان کوتاهی از 5.5 میلیون نفر هم گذشت؛ به صورتی که امروزه از این برنامه به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی یاد می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

خرید پیج اینستاگرام بهتر است یا استخدام ادمین اینستاگرام؟

با توجه به افزایش روزافزون کاربران اینستاگرام، بسیاری از شرکت ها از این شبکه اجتماعی برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند، اما همانطور که می ...