۱۳۹۹ دی ۷, یکشنبه

واتس اپ یا تلگرام کدام بهترین است؟

در دنیای برنامه های موبایل یک رقابت ابدی بین واتس آپ و تلگرام وجود دارد. هر دو برنامه به طور مداوم خود را آپدیت می کنند  بسیار دشوار است که تصمیم بگیرید کدام برنامه بهترین برنامه با به روزرسانی تقریباً هر هفته است. برای سهولت این کار ، لازم است به ویژگی ها و مزایای کلی برنامه ها نگاهی بیندازید. در این مقاله ویژگی های واتس آپ و ویژگی های تلگرام چیست؟ واتس اپ یا تلگرام؟ ما از نزدیک می بینیم. ولی اگر تلگرام را انتخاب کردید جهت افزایش درآمد تلگرامی خود میتوانید از خریدممبرتلگرام و خرید ممبر فیک کانال تلگرام استفاده کنید.

خرید ممبر تلگرام


رقابت در پیام رسانی: واتس اپ و تلگرام

لازم است مقایسه تعداد کاربران دو برنامه را شروع کنید. هدف اصلی هر دو برنامه پیام رسان این است که کاربران بتوانند پیام ها را ارسال و دریافت کنند. هرچه با افراد بیشتری در اینجا ارتباط برقرار کنید ، بهتر است. WhatsApp حدود یک سال پیش 1.5 میلیارد سد کاربر فعال ماهانه را شکست. تلگرام یک سال پیش 200 میلیون کاربر را جشن گرفت. از این نظر ، واتس اپ یک قدم جلوتر است. می توان گفت WhatsApp که 7 برابر بیشتر از Telegram کاربر دارد ، از این نظر برنده است. اگرچه تلگرام نسبت به سال گذشته 20 میلیون کاربر مسافت را کاهش داده است ، اما این اختلاف هنوز کاملا زیاد است.


اگرچه تعداد کاربران ملاک مهمی است ، اما در انتخاب یک برنامه پیام رسان 100 درصد عامل تعیین کننده ای نیست. آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که حلقه شخصی شما از چه برنامه ای استفاده می کند. البته باید پذیرفت که یافتن شخصی که امروز از واتس اپ استفاده نمی کند بسیار دشوار است.


واتس اپ یا تلگرام؟ - حریم خصوصی و امنیت

حال بیایید در مورد حریم خصوصی و امنیت صحبت کنیم. یکی از معیارهای مهم در یک برنامه پیام رسان باید حریم خصوصی و امنیت باشد. هنگام صحبت با افراد دیگر ، بسیار مهم است که پیام ها خصوصی بمانند و برای دیگران قابل دسترسی نباشند. مقایسه هر دو برنامه در این زمینه آسان نیست. زیرا هر دو رویکرد متفاوتی نسبت به این موضوع دارند.


WhatsApp و Telegram رمزگذاری انتها به انتها را دارند. با این حال ، یک تفاوت مهم وجود دارد. ویژگی موجود به صورت پیش فرض در همه چت ها در واتس اپ فقط در چت های مخفی در تلگرام فعال است. چت های عادی تلگرام هنوز رمزگذاری شده اند اما پایان به انتها نیستند.


در حالی که واتس اپ از رمزگذاری سیگنال استفاده می کند ، تلگرام از روش MTProto برای این کار استفاده می کند. اگرچه هیچ آسیب پذیری در MTProto وجود ندارد ، اما کارشناسان معتقدند پروتکل شناخته شده قابل اطمینان تر است.


کد PIN و رمز عبور را می توان در چت های تلگرامی محافظت کرد. واتس اپ از این نظر یک قدم عقب است.


در حالی که واتس اپ در استفاده عادی از امنیت بیشتری برخوردار است ، گپ های خصوصی تلگرام ، صفحه کلید حالت ناشناس و لایه امنیتی اختیاری خودنمایی می کنند. پیام های خود تخریبی و تصاویر نیز WhatsApp را به این رقابت بازمی گرداند.


یک نکته تعیین کننده در مورد حریم خصوصی WhatsApp این است که حساب های کاربری با شماره تلفن همراه هستند. شما نمی توانید بدون اطلاع از تعداد وی در WhatsApp با کسی گپ بزنید.

خرید ممبر تلگرام رایگان



ویژگی های واتس اپ در مقابل ویژگی های تلگرام

با استفاده از WhatsApp و Telegram می توان کارهای دیگری غیر از ارسال پیام کوتاه انجام داد. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که عملکرد اصلی پیام های متنی است. بنابراین ، بسیار مهم است که کدام یک از این نظر خوب است. از این نظر ، هر دو برنامه تجربه مشابهی را ارائه می دهند.


تلگرام با ارائه امکان ارسال کلیپ های ویدیویی از طریق واتس اپ یک قدم جلوتر می رود. علاوه بر این ، تلگرام به شما امکان می دهد تا پرونده های حداکثر 1.5 گیگابایتی را که برای همیشه در ابر ذخیره می شوند ، ارسال کنید.


سه سال پیش ، WhatsApp پیشگام تماس ویدیویی بود. با وجود ویژگی که بعداً به صورت مکالمه ویدیویی گروهی به روز می شود ، هیچ ویژگی امکان چت تصویری در تلگرام وجود ندارد. اگرچه ویژگی تماس صوتی وجود دارد ، اکنون امکان تماس تصویری وجود ندارد. با این وجود می توان گفت که تلگرام در تماس های صوتی عملکرد خوبی دارد.


استفاده از کراس پلتفرم ویژگی دیگری است که در آن می توانیم دو برنامه را با هم مقایسه کنیم. با استفاده از ویژگی WhatsApp Web ، امکان استفاده از برنامه از طریق رایانه وجود دارد. بنابراین می توانید مکاتبات WhatsApp را هنگام کار با رایانه ادامه دهید. با این حال ، این یک سرویس ابری نیست. برنامه های آن داده ها را از یک کاربر به کاربر دیگر با سرورهایی هماهنگ می کنند که پیام ها را خودشان ضبط نمی کنند. به این معنی که فقط می توانید از یک حساب WhatsApp در یک دستگاه استفاده کنید.


تلگرام یک سرویس مبتنی بر ابر است. بنابراین می توانید با هر تعداد دستگاه که می خواهید وارد شوید. همچنین ، برای استفاده از WhatsApp از طریق رایانه ، تلفن باید دائماً روشن و به اینترنت متصل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

خرید پیج اینستاگرام بهتر است یا استخدام ادمین اینستاگرام؟

با توجه به افزایش روزافزون کاربران اینستاگرام، بسیاری از شرکت ها از این شبکه اجتماعی برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند، اما همانطور که می ...