۱۳۹۹ دی ۴, پنجشنبه

 

مقایسه تلگرام و واتساپ

نه برنده و نه بازنده، این یک دوئل نیست، بلکه تقابلی است که در سال 2020 پس از اخبار و تغییراتی که در سا‌ل‌های اخیر توسط دو سرویس پیام فوری ارائه شده است،

WhatsApp در مقایسه با خرید ممبر واقعی و ارزان تلگرام سلام ادز قدمت بسیار بیشتری دارد؛ اما به هرحال هدف هردو یکسان است: ارائه برنامه‌ای به کاربران که امکان برقراری ارتباط ساده و فوری را به آن‌ها می‌دهد. بیایید ببینیم که این دو نام بزرگ چگونه موفق می‌شوند، در کنار یکدیگر در این فضا فعالیت کنند و با هم به رقابت بپردازند.

بدون هیچ‌گونه اصراری به کامل بودن هریک از این‌ اپلیکیشن‌ها، بیایید با بررسی عملکردهای WhatsApp و Telegramشروع کنیم. این دو برنامه علاوه بر این‌که به ما این امکان را می‌دهند تا پیام‌‎ها، تصاویر، اسناد و پرونده های مختلف را با مخاطبین خود (به صورت جداگانه یا گروهی) مبادله کنیم، همچنین میتوانیم تماس صوتی در هردو اپلیکیشن و حتی تماس‌های ویدئویی را در WhatsApp انجام دهیم. هر دو را می توان در نسخه‌های تحت وب مربوطه، یا در کلاینت‌های دسکتاپ استفاده کرد.

ارسال پیام‌های صوتی‌، بی صدا کردن گروه‌ها‌، غیرفعال کردن اعلان‌ها، ذخیره تمام مکالمات و رسانه‌ها (با پشتیبان گیری از WhatsApp ، به طور خودکار روی ابر با تلگرام)، تنظیم پس زمینه مکالمات، ارسال فایل‌های فشرده نشده، مشاهده فیلم‌ها با صفحه بازشو‌، تنها برخی از امکانات معمول این برنامه ها است. اما اگر از همه این‌ها بگذریم، این واقعیت که هر دو به کاربران یک سرویس پیام فوری رایگان ارائه می‌دهند تا بتوانند از طریق یک سیستم مشابه به راحتی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند، تفاوت‌ها بسیار برجسته و قابل توجه است. ویژگی های WhatsApp دقیقاً در اینجاست که باید متوقف شویم تا بتوانیم WhatsApp و Telegram را مقایسه کنیم، دو برنامه پیام رسان که هنوز تفاوت‌های بیشتری با یکدیگر در مقایسه با شباهت‌ها دارند.


ویژگی‌های واتس اپ

بیایید با WhatsApp شروع کنیم، که از جمله نکات خوب آن امکان برقراری تماس ویدیویی را فراهم می‌کند، همانطور که می‌دانید، عملکردی محبوبی است که همچنان در تلگرام وجود ندارد. همانطور که در ایالات متحده وجود دارد، راهی برای به اشتراک گذاشتن عکس ها، فیلم‌ها یا عباراتی که به طور غیر مستقیم برای مخاطبین شما نشان داده می‌شود به عنوان شناخته شده از داستان‌های اینستاگرام وام گرفته شده است.

برنامه زاکربرگ از رمزگذاری به پایان در همه چت ها استفاده می‌کند و به نوبه خود، یک سیستم راستی آزمایی دقیق را با تیک و تیک دوبار برای پیام های استاندارد یا گروهی برای دانستن اینکه چه کسی خوانده است یا نه تضمین می‌کند پیام ما (عملکردی که کم و بیش در تلگرام نیز پیدا می کنیم) همچنین این ویژگی وجود دارد که شما می‌توانید چندین پیام (حداکثر تا 256 پیام) با Broadcast ارسال کنید، که شاید به عنوان مثال برای شرایطی مانند تبریک سال نو مفید باشد. همچنین شمارنده اعلان، توانایی نوشتن با حروف بزرگ، عملکرد علامت گذاری پیام های مهم یا پین کردن چت ها در بالا (حداکثر 3 ، تلگرام 5) نیز وجود دارد.

ویژگی های تلگرام

حالا این به تلگرام بستگی دارد که با پاسخگویی به سیل عملکردها موفقیت WhatsApp را دنبال می‌کند. این برنامه برای ارسال پیام‌های فوری به صورت رایگان از طریق اتصال داده ایجاد شده است‌، این برنامه از طیف گسترده‌ای از توابع استفاده می‌کند. پیش از هرچیز باید گفت که تلگرام یک سرویس چند پلتفرمی است، که به شما این امکان را می‌دهد تا نام کاربری خود را تنظیم کنید که حتی از طریق دستگاه‌های دیگر غیر از تلفن هوشمند اصلی نیز به آن دسترسی داشته باشید.

با Telegram امکان ارسال پیام بدون صدا، جلوگیری از اطلاع رسانی به گیرنده یا تعیین زمان‌بندی ارسال آن‌ها با تاریخ و زمان دلخواه وجود دارد. همچنین در این فضا امکان ایجاد گروه‌های بزرگتر تحت عنوان سوپر گروه، ارسال پیام ویدیویی یا استفاده از چت‌های مخفی با رمزگذاری انت به انتها‌، ممنوعیت گرفتن عکس از صفحه یا ضبط از هر نوع، تنظیم یک تایمر خود تخریب، بدون هیچ اثری در سرور نیز وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

خرید پیج اینستاگرام بهتر است یا استخدام ادمین اینستاگرام؟

با توجه به افزایش روزافزون کاربران اینستاگرام، بسیاری از شرکت ها از این شبکه اجتماعی برای تبلیغ برند خود استفاده می کنند، اما همانطور که می ...